vrijdag 28 december 2012

Londen!!!

Ga jij naar Londen? Dan is dit handig om te lezen. Dit is mijn ervaring, wat vooral de moeite waard is om heen te gaan. :)



Ik ben sinds gisteren terug gekomen van Londen, het is zeker de moeite waard om er heen te gaan!
Wat is er te doen dan? Super veel : shoppen, attracties, Londen eye, dungeon, etc.

Londen eye
De Londen eye is eigenlijk een groot ''reuzenrad'' het zijn 32 gesloten gondola's die per ronde 25 mensen mee kan vervoeren om een tocht van ongeveel 30 minuten mee te maken.
Je kan een fast track ticket kopen voor een paar pond meer, om zo de ''normale'' rij voor te zijn.
Je kan zo door de glazen gondola over Londen heen kijken, je kan van uit die hoogte de Big ben goed zien.


Attracties
Er zijn verschillende soorten van kleine ''kermisjes'' in de winter is er winter wonderland, je kan niet bij de attracties zelf betalen je moet een ticket kopen die je dan kan inleveren bij alle attracties. Er zijn onder andere ook veel schaats banen te vinden.

Londen Dungeon
De Londen Dungeon is het eerste griezel museum in de wereld, nu zul je wel denken een museum wat saai... Nou dat is het zeker niet, het is een soort van ''spookhuis'' die je mee neemt naar de donkere tijden die Londen heeft gekent. Je komt steeds in verschillende kamers, er zijn live acteurs, shows, rides en interactieve special effects. het duur ongeveel 1,5  uur.
Live acteurs


Shoppen
En nu het beste van Londen het shoppen, er zijn veel verschillende soorten winkels. Van de grote merken zoals channel en mac, tot kleine winkeltjes waar je de mooiste kleren vind. De winkel etalages en gebouwen zijn in de winter mooi verlicht.


klein minpunt als je gaat met de kerst dagen. Alle winkels zijn dicht (behalve misschien wat souvenirs shops) er rijden geen bussen en de underground gaat ook niet. De taxi's rijden wel, ze kunnen wel meer vragen i.v.m kerst (als vast bedrag ongeveer 2,50 pond gaat dan naar 4,00 pond)

In Londen hebben ze ook niet het soort stopcontacten als wij ze kennen, je kan in je hotel vragen of ze een koppelaar hebben, anders kan je die ook voor een paar pond kopen in een souvenir shop. Meestal hebben ze die wel bij het hotel.

veel plezier in Londen :)

5 opmerkingen:

  1. Ik ga ook vaak naar Londen. Een van mijn lievelings steden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben deze zomer met wat vrienden naar Londen geweest, echt een geweldige stad. Ik hoop dat ik er ooit nog een keer heen kan op uitwisseling of voor een stage oid:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ik wil ook nog een keer naar Londen.

    Zullen we elkaar volgen? Ik volg je al!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik wil ook supergraag naar Londen, waarschijnlijk ga ik volgend jaar! Elkaar volgen?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk! Ik wil ook een keer naar Londen! We volgen je! Volg je ons terug? xoxo

    www.pslivelifelovely.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen