zondag 14 april 2013

Low budget beauty products

Ik laat mijn favoriete ''low budget'' make-up producten zien, ik schijf dit omdat ik wil laten zien dat je niet altijd dure make-up hoeft te kopen om er mooi uit te kunnen zien. Ook omdat veel buitenlandse merken (MAC, Nars etc.) alleen verkrijgbaar zijn in de grote stad en ook voor een dure prijs, zelf koop ik ook geen dure producten. Als je dus in een gat woont net als mij, lees verder :)


In plaats van foundation gebruik ik liever BB cream, het is beter voor je huid en het geeft je ook bescherming tegen de zon ( niet dat die hier vaak schijnt ) 
de bb cream die ik gebruik is  de bb cream van kruidvat eigen merk, het is een fijne bb cream die je huid mooi egaal maakt zodat al je rode vlekjes verdwijnen.

om te voorkomen dat je er moe uit ziet of rode plekjes extra weg te werken, gebruik ik de concealer van catrice

Het is een hele fijne concealer en smeert goed uit, het mooiste vooral is dat er ook een groene en roze kleur bij zitten. Op de achterkant van het palletje staat hoe je al de kleuren kan gebruiken.

Als je liever foundation wil gebruiken dan concealer, raad ik de mousse foundation van NYC aan.
het is een goeie foundation die goed uit smeert, als je de foundation aan brengt voelt die wel licht op de huid. Ik zou het alleen niet aanraden om het over je hele gezicht aan te brengen, het kan een beetje '' te nep'' over komen. Het is mooier als je het op bepaalde vlekjes aanbrengt.

om te voorkomen dat je oogschaduw vervaagd of lelijk wordt gebruik je oogschaduw basis.
ik raad deze oogschaduw basis van essence  aan, omdat het doet wat het hoort te doen.

twee goedkope, maar toch goede palletjes zijn de quatro eyeshadow van essence. Ze zijn in meerde kleuren te verkrijgen
ze zijn goed gepigmenteerd en geven een mooi effect op je ooglid.

Een ander super mooi pallet van essence is de 02 long beach, het heeft acht super mooie kleuren (naturel)
Deze kleuren zijn super mooi om te combineren en ze zijn goed gepigmenteerd. Ze gaan van licht naar donker.

Voor eyeliner raad ik de catrice liquit liner aan, het heeft een dun kwastje en brengt makkelijk aan boven je wimper lijn.
De eyeliner heeft een mooie glanzende zwarte kleur, de eyeliner houd de hele dag. Dus perfect voor een avondje uit.

deze drie oog potloden zijn een echt must have. 
Het witte potloodje is van essence en het blijft goed zitten, ik gebruik het vooral voor mijn onderste waterlijn. Het tweede potloodje is van catrice, het blijft super lang zitten. Het blijft zelfs zitten als ik naar school fiets door de harde wind. Het derde potlood is ook van catrice en is perfect voor en smokey eye. je brengt een zwarte lijn aan en vervaagd het met het kwastje aan de andere kant.

Een mooie creamy eye shadow is de made to stay van catrice.
Je kan met deze cream eyeshadow, het zo maken als je wilt. Als je het dik aan brengt dan heb een een mooie matalic look, en als je het licht aan brengt heb je een mooie naturel/smokey look.

om je wimpers het volle volume te geven gebruik ik de hema wimper kruller, het is een goedkope kruller die het super goed doet.
Het heeft een goede grip en je krijgt er een extra wit sponsje bij om over de tijd te vervangen.

Één van mijn al-time favoriete mascara is de NYC big bold, het geeft een grote borstel en spreidt je wimpers goed zodat je geen spinnen poten krijgt.
Het heeft een mooie verpakking en het houdt goed vast zodat je makkelijk big bold eyelashes krijgt

mijn tweede al-time favoriete mascara is de get big lashes volume crul van essence.
Het is fijn dat het borsteltje een beetje krom is omdat je dan goed alle wimpers kan pakken en ze echt het volume geeft. Deze twee mascara's zijn heel mooi als je ze samen combineert.

Als je je lippen er verzorgt uit wil laten zien, maar niet een knal kleur wil dragen raad ik de ultimate lip glow van catrice aan.
De lipkleur sterkt je eigen lipkleur aan, het heeft alleen een kleine roze gloed.

Als rode lipstick niet staat bij je staat is deze paars/rood achtige lipstick van NYC 
(kleur nummer 415)
Je kan de kleur zo subtiel maken als je zelf wilt, je kan het dik aanbrengen voor een meer intense kleur. Maar je kan het ook licht aan brengen voor een mooie glans

Als laatste een mooie licht roze lipstik van catrice, ultimate color
(kleur nummer 130)
Het is een mooie neutrale kleur, het het geeft een heel mooi effect. Maakt niet uit welk huidtype je hebt.

Dit is het einde van mijn ''low budget beauty products'' ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.
Dit is de eerste keer dat ik dit heb geschreven, als je opmerkingen of vragen hebt schrijf ze alsjeblieft hier onder neer, ik wil graag weten wat jullie er van vinden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten